ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا

ویزا استارتاپ کانادا به کارآفرینان این فرصت را می‌دهد که به منظور ایجاد یک تجارت جدید به کانادا مهاجرت کنند. کارآفرینان مهاجر باید نشان دهند که کسب و کار آنها نوآورانه است، مشاغل جدیدی برای کانادایی‌ها ایجاد می‌کند و می‌توانند در مقیاس جهانی رقابت کنند. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا با وکیل مهاجرت به کانادا در ارتباط باشید.

فهرست مطالب

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

برنامه ویزای استارت آپ کانادا، اقامت دائم کانادا را به کارآفرینان مهاجر واجد شرایط ارائه می‌دهد. این برنامه کارآفرینان خلاق را هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را با سرمایه گذاران بخش خصوصی در کانادا لینک می‌کند که به ایجاد کسب و کار‌های جدید ختم می‌شود. متقاضیان می‌توانند در ابتدا با مجوز کار تحت حمایت سرمایه گذار مستقر در کانادا به کانادا بیایند و پس از راه اندازی کسب و کارشان واجد شرایط اقامت دائم شوند. این برنامه در ابتدا آزمایشی سه ساله بود و در 31 مارس 2018 دائمی شد.

چرا کانادا بهترین مقصد برای استارتاپ ها است؟

کانادا کشوری ثروتمند است زیرا اقتصاد قوی و متنوعی دارد. بخش بزرگی از اقتصاد این کشور به استخراج منابع طبیعی مانند طلا، روی، مس و نیکل وابسته است که به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می‌شود. کانادا همچنین با بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی، بازیگر بزرگی در تجارت نفت است. اصطلاحی است که می‌گوید کسب و کار کوچک در کانادا بزرگ است. کسب‌وکارهایی با کمتر از 500 کارمند که از نظر فنی به عنوان شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) شناخته می‌شوند، 99.8 درصد از کسب‌وکارها در این کشور را تشکیل می‌دهند و موتور اقتصاد هستند و موفقیت آن‌ها برای شکوفایی کانادا حیاتی است.

بهترین شهرهای کانادا برای استارتاپ

علاوه بر مزیت فرهنگ متنوع، کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است و دهمین اقتصاد بزرگ را دارد. نیروی کار تحصیلکرده، ثروت منابع طبیعی، و شرایط تجارت آزاد با بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان، کانادا را به بهترین گزینه برای سرمایه گذاری‌های تجاری تبدیل کرده است. در سال 2021، سه شهر کانادا از نظر بهترین مکان‌ها برای شروع کسب و کار در بین چهل شهر برتر جهان قرار گرفتند. این شهرهای کانادا شامل تورنتو در رتبه هفدهم، ونکوور در رتبه بیست و هشتم و مونترال در رتبه سی و شش بودند.

شرایط ویزای استارتاپ کانادا چیست ؟

اگر شما یک کارآفرین با یک ایده تجاری نوآورانه هستید و علاقه مند به آمدن به کانادا و راه اندازی کسب و کار هستید، ممکن است واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ کانادا باشید. کانادا به دنبال کارآفرینان با استعدادی است که علاقمند به راه اندازی مشاغلی هستند که ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی برای ساکنان آن، اقتصاد کانادا را تحریک کنند.

دولت کانادا این برنامه را برای جذب کارآفرینان از سراسر جهان و ارائه بودجه و حمایت لازم برای رونق کسب و کارشان به آنها آغاز کرد. در ازای آن، این کشور برای رشد، ارزش افزودن به اقتصاد کلی و ایجاد مشاغل بیشتر برای کانادایی‌ها، این مشاغل را بانک می‌کند. روند درخواست ویزای راه اندازی به سرعت پیگیری خواهد شد. هدف تأیید متقاضیان موفق در عرض چند هفته است. ویزا استارت آپ کانادا وضعیت اقامت دائم را ارائه می‌دهد که می‌تواند منجر به شهروندی شود.

مدارک لازم برای ویزای استارتاپ کانادا

چک لیست مدارک شما برای ویزای استارتاپ کانادا در جدول زیر خلاصه شده است:

ردیفمدارک لازم
1مدرک زبان
2نامه حمایت
3مدرک تمکن
4گواهی سوپیشینه
5پاسپورت
6دو قطعه عکس برای هر نفر
7تاییدیه پرداخت هزینه ویزا
8مدارک هویتی فرد و همراهان

 

به صورت کلی و با مختصر توضیح؛ مدارک مورد نیاز برای ویزای استارتاپ کانادا شامل موارد زیر خواهد بود:

مدارک شناسایی و تشخیص هویت متقاضی و اعضای گروه

از مدارک مورد نیاز ویزای استارتاپ کانادا مدارک شناسایی است. این مدارک شامل پاسپورت معتبر و دیگر مدارک شناسایی که هویت شخص را تایید می‌نماید، است

مدارک و سوابق علمی، پژوهشی و شغلی

ارائه این مدارک بستگی به سوابق شغلی درخواست کننده خواهد داشت که به همین نسبت نیز کاملا متغیر است. در هر حال شما نیاز به مدارکی خواهید داشت که بتوانید به بهترین شکل سوابق شغلی و علمی خود را اثبات نمایید

مدارک تحصیلی

مدارک تحصلی عموما شامل آخرین مدرک تحصیلی خواهد بود و سخت‌گیری زیادی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

مدارک مالی- ملکی

این مدارک به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به اداره مهاجرت کانادا ثابت نمایید که توانایی پرداخت تمامی هزینه‌های لازم در این کشور را خواهید داشت.

مدارک و فرم‌های اطلاعات فردی

اطلاعات دقیق فردی و شخصی را در فرم‌هایی که به شما ارائه می‌شود به طور صحیح و کامل وارد نمایید.

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا با توجه به کشور مبدا و نوع استارتاپی که در نظر گرفته‌اید متغیر خواهد بود. اما در کل برای پردازش و صدور ویزا استارتاپ کانادا بین 12 تا 16 ماه زمان لازم است.

تغییرات جدید برنامه استارت‌اپ کانادا در 2024

وزیر مهاجرت کانادا به تازگی اعلام کرد تغییرات خوب و مهمی در برنامه استارت‌اپ کانادا در حال انجام است. این تغییرات به صورت زیر خواهد بود:

  • تا قبل از این ظرفیت این برنامه برای 1000 نفر در سال بود که به 3500 نفر در سال افزایش پیدا کرده است.
  • مجوز کار برای تمامی اعضای یک تیم صادر خواهد شد نه فقط برای افراد اصلی.
  • متقاضیان ویزای استارت‌اپ طبق این قانون جدید میتوانند برای اجازه کار آزاد یا Open Work Permit سه ساله درخواست بدن.
  • متقاضیانی که دارای تاییدیه از یکی از سازمان‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری (انکوباتورها، سرمایه‌گذاران آنجل و وینچر کپیتال‌ها) هستند در اولویت بررسی اداره مهاجرت کانادا قرار خواهند گرفت.

مراحل ویزای استارتاپ کانادا

مرحله 1: کسب و کار خود را توسط یک سرمایه گذار تعیین شده پشتیبانی کنید

در زیر در بخش واجد شرایط بودن این مرحله را به تفصیل بررسی خواهیم کرد. شما ملزم به دریافت نامه پشتیبانی از یکی از سازمان‌های سرمایه گذار تعیین شده هستید. در نامه باید بیان شود که آنها قرار است ایده شما را تامین کنند.

مرحله 2: الزامات زبان را برآورده کنید

شما باید به زبان انگلیسی، فرانسوی یا هر دو آنها تسلط داشته باشید. همچنین مدرکی مبنی بر مهارت زبان به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارائه دهید. این بدان معنی است که شما باید در یک آزمون زبان از یک آژانس مورد تایید IRCC شرکت کنید و حداقل شرایط زبان را برآورده کنید.

مرحله سوم: ثابت کنید کسب و کار شما الزامات مالکیت را برآورده می‌کند

زمانی که برای ویزای استارت اپ کانادا درخواست می‌دهید، یک کسب و کار ممکن است حداکثر پنج مالک داشته باشد. هر متقاضی باید حداقل 10 درصد از حق رای در کسب و کار را داشته باشد. سازمان سرمایه گذاری تعیین شده و متقاضی یا متقاضیان باید با هم بیش از 50 درصد از حق رای در کسب و کار را داشته باشند.

مرحله چهارم: بودجه کافی برای اقامت در کانادا داشته باشید

شما باید به دولت کانادا ثابت کنید که پس از اقامت در کانادا، بودجه کافی برای حمایت از خود و خانواده خود دارید. دولت هیچ گونه حمایت مالی برای مهاجران کارآفرین ارائه نمی‌کند.

در بخش واجد شرایط بودن زیر می‌توانید جدول وجوه مورد نیاز را بیابید.

این‌ها به طور خلاصه مراحل برنامه هستند. به اندازه‌ای است که ارزیابی کنید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

مراحل دریافت ویزای استارتاپ

گواهینامه‌های امنیتی و پزشکی

شما و اعضای خانواده‌تان باید تحت یک گواهی امنیتی و معاینه پزشکی قرار بگیرید تا مشخص شود که شما تهدید امنیتی برای این کشور نیستید. همچنین از یک وضعیت سلامتی شدید برخوردارید که بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا فشار وارد نخواهد کرد.

مراحل درخواست اقامت دائم با ویزای استارتاپ کانادا

اگر تمام شرایط ذکر شده را دارید، می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. زمان پردازش بین 12 تا 18 ماه طول می‌کشد. در اینجا مراحل وجود دارد:

فاز شماره 1:

پیش نویس طرح تجاری (1 تا 2 ماه)

شما باید یک رزومه دقیق برای پیش صلاحیت همراه با سایر مدارک مورد نیاز اولیه ارائه دهید. در ادامه مقاله به بررسی مستندات خواهیم پرداخت.

در این مرحله، باید طرح تجاری خود را نیز تهیه کنید.

فاز شماره 2:

نامه پشتیبانی (6 تا10 ماه)

در این مرحله باید طرح کسب و کار خود را تکمیل کرده و به یک سازمان سرمایه گذاری مشخص ارائه دهید. همانطور که در بالا بحث شد، این سازمان می‌تواند یکی از گروه‌های سرمایه گذار فرشته تعیین شده، انکوباتورهای کسب و کار یا یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر تعیین شده باشد.

شخص یا نهادهای تعیین شده باید طرح پیشنهادی شما را تایید کرده و نامه پشتیبانی و گواهی تعهد به IRCC ارسال کرده باشد.

فاز 3:

درخواست اقامت دائم (8 تا 12 ماه)

این آخرین مرحله‌ایست که همراه با سرمایه گذاری و سایر مدارک لازم برای اقامت دائم اقدام می‌کنید.

وزارت امور خارجه درخواست را ارزیابی می‌کند و سپس درخواست شما را می‌پذیرد یا رد می‌کند.

مزایای ویزای استارتاپ کانادا

از اصلی‌ترین مزایای ویزای استارتاپ کانادا می‌توان به دریافت اقامت دائم این کشور اشاره نمود. در صورتی که موفق به اخذ ویزا استارتاپ کانادا شوید، به محض دریافت Letters of Support می‌توانید به این کشور مهاجرت نموده و فعالیت‌های لازم جهت دریافت کارت PR را تکمیل نمایید.

برخی دیگر از مزایای ویزای استارتاپ کانادا

  • اقامت دائم برای کارآفرینان موفق و خانواده آنها اعطا می‌شود
  • روابط عمومی به عنوان مجوز کار نیز عمل می‌کند
  • سپس متقاضیان می‌توانند برای شهروندی اقدام کنند
  • شهروندان کانادایی مجاز به تابعیت دوگانه هستند
  • برای درخواست نیازی به ارائه منبع مالی ندارید
  • برای متقاضی اصلی محدودیت سنی وجود ندارد
  • زمان پردازش سریعی دارد
  • هیچ محدودیتی برای فعالیت های تجاری در کانادا وجود ندارد
  • امکان مشارکت 5 نفر در یک استارت آپ را فراهم می‌کند (حداقل 10٪ مالکیت برای هر شریک مورد نیاز است)
  • امکان نقل مکان به کانادا با اخذ مجوز کار در حالی که درخواست اقامت دائم در حال بررسی است

معایب ویزای استارتاپ کانادا چیست ؟

معایب ویزای استارتاپ کانادا :

  • رقابت بالا برای به دست آوردن حمایت از سازمان‌های تعیین شده در کانادا، بنابراین برای دریافت چنین حمایتی شانس افراد کاهش می‌یابد
  • زمان پردازش طولانی (2+ سال) برای به دست آوردن اقامت دائم
  • سرمایه گذاری‌های بالا توسط شرکای موسس اغلب برای تضمین حمایت از یک سازمان تعیین شده مورد نیاز است
  • یک مدل کسب و کار بسیار توسعه‌یافته، قابل دوام و مقیاس‌پذیر با مسیر موفقیت‌آمیز مورد نیاز است
  • خطر متوسط ​​امتناع در مرحله اقامت دائم یا تأخیر به دلیل بررسی همتایان

هزینه های ویزای استارتاپ کانادا

هزینه‌های زیر را برای گرفتن ویزای استارتاپ در نظر بگیرید:

ردیفانواع هزینه

توضیحات

1هزینه ویزامتقاضی اصلی 1625 دلار کانادا+ هزینه اقامت دائم 515 دلار کانادا+ همسر 850 دلار کانادا و برای هر فرزند 230 دلار کاندا
2هزینه بیومتریکبرای هر نفر 85 دلار کانادا و برای یک خانواده حداکثر 170 دلار کانادا
3هزینه‌های سه گانهآزمون زبان+ معاینات پزشکی+ گواهی عدم سوءپیشینه

دلایل ریجکت شدن ویزای استارتاپ کانادا

  1. ناقص بودن مدارک
  2. عدم ارائه اسناد مالی دقیق
  3. عدم رعایت استانداردهای امنیت بین المللی
  4. ناقص بودن مدارک پزشکی مربوط به سلامت و بهداشت
  5. عدم اثبات صلاحیت مهارت و سطح زبان انگلیسی یا فرانسه

ویزای استارتاپ کانادا برای چه کسانی مناسب نیست؟

بیشترین علت ریجکتی ویزا‌های استارتاپ مرتبط با مورد دوم یعنی اثبات تمکن مالی و به طور کلی میزان سرمایه است. صادقانه می‌گوییم که اگر سرمایه محدودی دارید ریسک نکنید و راه‌های دیگر برای مهاجرت به کانادا را امتحان کنید. به عبارت دیگر در شرایطی که سرمایه متقاضی محدود باشد احتمال دریافت پشتیبانی از سازمان کانادایی بسیار ضعیف می‌شود و بدون نامه پشتیبانی هم گرفتن ویزای استارتاپ کانادا به طور کل منتفی است.

ویزای استارتاپ کانادا برای چه کسانی مناسب نیست

وکیل ویزای استارتاپ کانادا

برای اینکه بتوانید موفق به دریافت ویزای استارتاپ کانادا شوید، قطعا از ابتدای کار نیاز به وکیل خواهید داشت. به این ترتیب شما همچنین می‌توانید اقامت دائم این کشور را نیز داشته باشید. با توجه به اینکه مراحل اخذ ویزای کانادا پیچیدگی‌های خاصی دارد، بنابراین تنها کسی که در این راه قادر است شما را همراهی نماید، وکیل ویزای استارتاپ کانادا خواهد بود. در واقع شما باید این توانایی را داشته باشید که بتوانید سازمان‌ها و موسسه‌های ذی‌ربط را متقاعد نمایید که ایده تجاری‌تان ارزش سرمایه گذاری و حمایت را خواهد داشت.

از جذابیت‌های ویزای استارتاپ کانادا صدور کارت برای تمامی اعضای تیم است که البته در صورت موفقیت ایده به افراد گروه ارائه خواهد شد. شایان ذکر است که دریافت کارت برای اعضا کاری آسان نبوده و طبق شرایط و قوانین ویژه مهاجرت دولت کانادا ارائه می‌شود. همچنین اگر ایده شما موفق به جذب سرمایه گذار شود، در صورتی که کمبود بودجه داشته باشید، دولت کانادا شما را حمایت خواهد کرد. بنابراین برای اینکه بتوانید این راه را آسان‌تر سپری کنی نیاز به وکیل حرفه‌ای در این زمینه خواهید داشت. وکیل ویزای استارتاپ کانادا شما را گام به گام برای رسیدن به اهدافت‌تان راهنمایی خواهد کرد.

خدمات وکیل ویزای استارتاپ کانادا

خدمات وکیل ویزای استارتاپ کانادا، گسترده بوده و در صورتی که از ابتدای امر اقدام به مشورت با وکیل نمایید، قطعا مراحل کار را سریع‌تر و بدون مشکل پیش خواهید برد. به یاد داشته باشید که در این راه نیاز به مشورت با وکیل حرفه‌ای دارید. از سری خدماتی که وکیل ویزای استارتاپ کانادا به شما ارائه خواهد داد عبارتند از:

  • ارائه مشاوره در زمینه تحلیل اهداف و برنامه‌های شغلی و حرفه‌ای
  • ارائه مشاوره جهت تحلیل و تعیین استراتژی بازار کانادا با توجه به سوابق تحصیلی و شغلی
  • ارائه مشاوره جهت طرح‌های تجاری خلاق و بروز بر اساس بازار
  • ارائه مشاوره جهت برنامه ریزی طرح تجاری، اقتصادی و جدول مالی
  • ارائه مشاوره جهت برنامه ریزی استارتاپ کانادا در سال‌های آتی
  • ارائه مشاوره جهت انتخاب سازمان متناسب با پروژه استارتاپی مورد نظر
  • ارائه مشاوره جهت رایزنی با سازما‌ن‌های حامی دولت کانادا و دریافت تاییدیه
  • ارائه مشاوره جهت تدریس و تشریح محصول استارتاپی به موکلین
  • ارائه مشاوره جهت دفاع از پروژه استارتاپی در کمیسیون‌های چندگانه و دریافت تاییدیه
  • عقد قرارداد و تفاهمنامه با سازمان منتخب و نظارت بر صحت کلیه امور در حال انجام
  • ارائه مشاوره و حمایت از درخواست کننده در تمامی جلسات با سازمان‌های حامی
  • ارائه مشاوره و دفاع از پروژه در صورت بازرسی از پروژه توسط سازمان حامی
  • اقدام جهت ویزای کار درخواست کننده در صورت تمایل، قبل از دریافت اقامت دائم از طریق استارتاپ
  • ارائه مشاوره جهت تعامل با سازمان حامی و ارائه راهنمایی کلیدی پس از دریافت ویزای کار
  • اقدام جهت اقامت دائم درخواست کننده به همراه خانواده
  • ارائه مشاوره جهت پشتیابنی صفر تا صد کلیه امور از ایده تا دریافت اقامت دائم

مشاوره با وکیل ویزای استارتاپ کانادا

این روزها موانع پیچیده‌ای برای ورود مهاجران به کشور کانادا وجود دارد، ضمن اینکه قوانین و مقررات جهانی برای مهاجرت نیز روز به روز سخت‌تر می‌شود. بنابراین برای اقامت یا کار در کشوری همچون کانادا قطعا نیاز به مشاوره با وکیل ویزای استارتاپ کانادا خواهید داشت. مشورت در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین پرونده مهاجرتی را به مقامات مهاجرتی ارائه دهید و با صدور ویزای شما در کمترین زمان ممکن موافقت شود.

با توجه به اینکه ویزا استارتاپ کانادا نیز از پرونده‌های مهاجرتی پیچیده به شمار می‌آید، بنابراین نیاز به مشورت با وکلای حرفه‌ای خواهید داشت تا بتوانید طبق قانون و قوانین این کشور، نه تنها ویزا استارتاپ دریافت کنید که به اقامت دائم کانادا نیز دست یابید. وکلای ما آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان خواهند بود.

جهت اطلاعات کامل در خصوص مراحل اقدام برای این برنامه و ویزای کارآفرینی کانادا و در نهایت دریافت اقامت دائم کانادا، بر روی مشاوره مهاجرت به کانادا کلیک نمایید تا کارشناسان ما در SEP Immigration  اطلاعات شما را بررسی کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه را به شما اعلام نمایند.

شرایط برای ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

داشتن ایده و تفکری نو، دارا بودن تمکن مالی، داشتن نمره آیلتس ۵ و داشتن نامه‌ی تاییدیه.

سازمان‌های مورد تایید برای دریافت نامه تاییدیه برای استارتاپ در کانادا کدامند؟

مراکز رشد، سرمایه‌گذاران آنجل و صندوق‌های سرمایه‌گذاری

5 نظرات
  1. سلام بنده در حال اخذ نامه حمایتی از یکی از انکیوباتور های کانادا هستم که طرح رو بررسی و تایید اولیه کرده و بزودی نامه حمایتی میگیرم. آیا شما میتوانید از افراد علاقه مند به مهاجرت کسی رو معرفی کنید که در هزینه های انکوباتور کمک کنه و در ضمن بعنوان هم تیمی بخواد اقامت دایم کانادا دریافت کنه؟ hadi.aali.57 at gmail dot com ممنون میشم کمک بفرمایید.

    • سلام به شما دوست عزیز
      لطفا به واتس‌اپ ما به شماره: 0016478644224 پیغام بدین کارشناسان ما شما رو راهنمایی میکنن.

  2. پارسا عباسی 8 آذر 1402 6:56 ب.ظ پاسخ

    باسلام ما تیم استارت آپی هستیم که دارای تاییدیه از انکوباتور معتبر کانادا هستیم و آماده دریافت نامه حمایتی هستیم اما 3 صندلی خالی داریم می خواستم ببینم شرکت شما امکان پر کردن صندلی های مارا دارد؟؟ و اینکه هزینه آن به چه صورت می باشد؟

    • سلام جناب عباسی
      لطف بفرمایین با شماره واتس‌اپ زیر در ارتباط باشین.
      ۰۰۱۶۴۷۸۶۴۴۲۲۴

    • حمید رضایی 10 دی 1402 4:55 ب.ظ پاسخ

      سلام جناب عباسی
      ممکنه در تلگرام یک پیام به من بدین؟
      at HdRezaei

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لوگو

    در شرکت سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی ما به شما اطمینان می دهیم که  شرایط مهاجرت کانادا را برایتان فراهم میکنیم.

    آدرس
    211 Finch Ave W, Toronto, ON, Canada M2R 1M2
    شماره تماس

    864-4224 (647) 1+